E-kirjojen hinnoittelun tulevaisuus kolmella sanalla

2012-05-11

Monella, kenties jopa suurimmalla osalla kirjoja lukevasta suuresta yleisöstä on vakaa käsitys e-kirjojen hintatasosta: niiden tulisi olla halvempia kuin paperikirjojen. Koska e-kirjamarkkinat ovat Suomessa vasta nousemassa synnyinkehdostaan lattialle konttaamaan, on sähköisten kirjojen hinnoittelussa odotettavissa lähiaikoina monta kehitysvaihetta. Kurkataan tulevaisuuteen amerikkalaisten kirja-alan ammattilaisten avulla, jotka määrittelivät e-kirjojen hinnoittelun kolmella sanalla.

Ihmisen ja ympäristön käännekohtia -kirjan sisällöstä kuva Kansainvälisten suhteiden käännekohtia - kahden sivun näkymä iPad-tabletissa

Tässä muutama poiminta e-kirjojen hinnoittelun tulevaisuusarvioista:

Markkinat määräävät hinnan.
Lukijat hallitsevat.
Tasapainoinen ja voitollinen.
Isot pojat päättävät.
Liikkuva maali.
Joustava, kehittyvä, kuluttajalähtöinen.
Matala, matalampi, ilmainen.
Hinta heijastaa hyötyä.
Markkinoita syövä, dynaaminen, tilausmaksullinen.

Oma kolme sanaani e-kirjan hinnoittelun tulevaisuudesta: Hyöty määrää hinnan.

Englanninkieliset arviot löytyivät Digitalbookworldin sivulta.


facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblrmail

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>