Markkinointi on tarinankerrontaa, Erkki Leppänen

Markkinointi on tarinankerrontaa – Tarinan merkitys tuotteen mielikuvaan, valintaan ja suositushalukkuuteen

E-kirja: Markkinointi on tarinankerrontaa

Kirjoittaja: Erkki Leppänen
Kustantaja: Klaava Media
Julkaistu: Huhtikuu 2012
ISBN:
978-952-5901-25-2 (EPUB)
978-952-5901-98-6 (Amazon Kindle)

Suurikokoinen kansikuva löytyy täältä.

Tarinan merkitys tuotteen mielikuvaan, valintaan ja suositushalukkuuteen.

Kirjassa käsitellään tarinoita emotionaalisen markkinoinnin välineenä. Kuluttajat hakevat usein vahvistusta omille uskomuksilleen erilaisista tarinoista. Kun kuluttaja saa markkinoijan viestistä vastakaikua omille uskomuksilleen, todennäköisyys tuotteen valinnalle ja sen suositushalukkuudelle kasvaa. Silloin kuluttaja arvioi tuotteita ensisijaisesti omien ja markkinoijan kertomien tarinoiden, eikä niinkään tuoteominaisuuksien kautta.

Kirja on tiivis tietopaketti jokaiselle, joka haluaa ymmärtää kuluttajakäyttäytymistä ja ostopäätökseen liittyviä tekijöitä. Kirjassa taustoitetaan lyhyesti uskomusten, todellisten motiivien, mielipidevaikuttajien ja muiden päätöksentekoon vaikuttavien tekijöiden merkitystä kuluttajien ja markkinoijan vuoropuhelussa.

Hyvien tarinoiden luominen tuotteille ja palveluille on kuitenkin haasteellista. Esimerkkien avulla kirjassa pureudutaan onnistuneisiin tarinoihin, joista eri alojen markkinoijien on mahdollista poimia parhaat palat. Hyväkään tarina ei silti lennä ilman ihmisiä, jotka levittävät tarinaa. Uudet välineet, kuten sosiaalinen media ovatkin osoittautuneet käteviksi kanaviksi levittää tarinoita. Kirjassa tarkastellaan erilaisten asiakasryhmien käyttäytymistä heidän kohdatessaan uusia tuotteita. Ryhmien tunnistaminen ohjaa myös markkinoijaa priorisoimaan kohderyhmien lähestymistä.

Lataa ilmainen e-kirja

Lue ilmainen näyte Markkinointi on tarinankerrontaa -kirjasta:
Lataa EPUB-muotoinen e-kirja

Kirjan sisällysluettelo

Johdanto
1. Tarinoiden merkitys
2. Uutuustuote ja tarinalevittäjät
3. Vastaanottavaisuus tarinalle
    Uskomukset ja maailmankuva
    Markkinoinnin plasebovaikutus
4. Tarinan arvo asiakkaalle
    Lisäarvon muodostuminen
    Aistihavainnot ja lisäarvo
    Lisäarvo ja asiakkaiden omat tarinat
5. Esimerkkejä tarinoista
6. Rakenna oma tarinasi

Osta kirja

Saat koko kirjan heti luettavaksi näistä kaupoista:

Amazon.com ja muut Amazon-kaupat.
Apple iBookstore -kaupasta kirjan voi ladata iPad, iPhone ja iPod Touch -laitteisiin.
Apple iTunes -kaupassa voit katsoa kirjan tiedot ja ladata ilmaisen näytteen.
Elisa Kirja (EPUB)
Ellibs (EPUB)
Google Play Kirjat (EPUB)
Kobo (EPUB)


Facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblrmail

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *