Missä ovat epäreilusta verokohtelusta närkästyneet digitaalisen median ammattilaiset?

Kun hallitus tarvitsee lisää verotuloja ja keksii nostaa jonkin yksittäisen alan, yksittäisen tuotteen arvonlisäveroa, niin mitä sen alan ammattilaiset tekevät? Väittävät taivaan putoavan niskaan, jollei elämä jatku entisellään. Mitä tekevät saman alan ammattilaiset, joiden vastaavista tuotteista on kuitenkin koko ajan maksettu moninkertainen arvonlisävero? He ovat hiljaa ja keskittyvät bisnekseensä.

Yhteiskunta maksattaa digitaalisen median yrityksillä ja käyttäjillä tuen painetulle medialle. No, mikäs siinä, jos painettu media olisi teollisuudenala, joka veisi kansakunnan kohti parempaa tulevaisuutta. Näinhän ei ole. Painettu sana on ollut kutistuvaa liiketoimintaa jo viimeiset 10 vuotta ja kutistumisvauhti on vain kiihtynyt.

Lue koko artikkeli Piksu.net-talousjulkaisusta.

Myös Yle tarttui samaan aiheeseen ja e-kirjojen hinnoitteluun:
”Sähköisten kirjojen myynti ei ole edes yhtä prosenttia Suomen kirjamarkkinoista. Kustantajat syyttävät alhaista kysyntää, kuluttajat korkeita hintoja. … Helppokäyttöisyys ja halvat hinnat ovatkin ohjanneet suomalaisia ostamaan yhä enemmän kirjoja ulkomaisista verkkokaupoista.”

Categories Yleinen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *