The Book Designer -julkaisu on jo vuoden ajan arvioinut ja palkinnut parhaat e-kirjojen kansikuvat. Yleensä kansikuvan tarkoitus on edistää kirjan myyntiä, mutta poikkeuksiakin on. The Book Designerin valitsemat parhaat kansikuvat noudattelevat melko tarkkaan lajityyppien tuttuja aiheita ja kansikuvan perimmäistä
On oikeastaan aivan luonnollista, että e-kirjojen kansikuvia arvioidaan ja niiden paremmuudella kilpaillaan. Näinhän on tehty painettujenkin kirjojen kansikuvilla. Erikoista on se, että kansikuvan konsepti ja tehtävä ovat siirtyneet näin tarkasti painetusta mediasta digitaaliseen mediaan. E-kirjojen kansikuvat ovat käytännössä aivan saman tyyppisiä kuin paperikirjojenkin kannet.
Ehkä kirjan pitkän historian aikana kehittynyt kansikuva on yksinkertaisesti paras tapa kiteyttää teoksen olemus yhteen kuvaan ja muutamaan kannessa näkyvään sanaan. Myydäänhän elokuviakin kansikuvalla, jota kutsutaan julisteeksi, DVD-levyn kansikuvaksi tai mainoskuvaksi.
Tältä sivulta löytyvät kuukausittain palkitut parhaat e-kirjojen kansikuvat.
Kilpailuun voi osallistua kuka tahansa lähettämällä ohjeiden mukaisen kansikuvan sivustolle.