Kirja plasebovaikutuksesta tuotemarkkinoinnissa nyt myös englanniksi: Placebo Is for Real

Vuonna 2012 ilmestynyt Erkki Leppäsen kirja Kuluttajat vaativat plaseboa herätti nopeasti paitsi mielenkiintoa markkinointi-ihmisten keskuudessa, myös kiihdytti joidenkin sen arvioijen tunteita. Kirjan perusväittämä on, että ostopäätöksiä tehdessään kuluttajat ovat tunteidensa vietävissä. Jälkikäteen päätöksille haetaan järkiperusteita, mutta mielikuvat, odotukset, maailmankuva ja kokemukset pohjimmiltaan ohjaavat kuluttajien päätöksentekoa. Luomalla tuotteelle tai palvelulle plasebovaikutus, kuluttajat saavat rahoilleen ja ennen kaikkea tunteilleen enemmän vastiketta.

’Placebo Is for Real – How to apply the placebo effect to consumer marketing’ on Erkki Leppäsen samasta aiheesta – plasebovaikutuksen hyödyntämisestä kuluttajamarkkinoinnissa – englanniksi kirjoittama kirja. Kirja on saatavilla johtavista kansainvälisistä ja kotimaisista kirjakaupoista.

Placebo Is for Real - book about placebo effect

Placebo Is for Real - book content image

Placebo Is for Real - book on the Apple iPad