Painetun sanomalehden tilaajamäärät ovat olleet pitkään laskussa, samaan aikaan kun lehdet tarjoavat sisältöjään verkossa digitaalisessa muodossa. Digitaalisen lehden muuttaminen rahaksi on kuitenkin vaikeaa, vaan ei mahdotonta. USA:ssa sanomalehtien tilaajista jo 19,3% maksaa digitaalisesta julkaisusta.
Alliance for Audited Media kertoi digitaalisten sanomalehtien tilaajamäärän olleen vuotta aiemmin (maaliskuussa 2012) 14,2%. Luvuissa on mukana kaikki digitaalisen lehden formaatit: näköislehdet, ladattavat sovelluslehdet ja maksulliset verkkolehdet (maksumuuri, paywall).
Kaksi suurinta sanomalehdistön digitaalisen median onnistujaa Yhdysvalloissa ovat Wall Street Journal ja New York Times. Wall Street Journalia tilaa digitaalisesti lähes 900 000 lukijaa, ja New York Timesia 1,1 miljoonaa lukijaa. New York Timesin digitaalisten lehtien tilaajia on enemmän kuin paperilehden tilaajia.
Erityisesti New York Timesin kaupallinen menestys verkossa on ollut hämmästyttävän nopea. Lehti poukkoili maksuttoman ja maksullisen verkkolehden välillä vuosia, kunnes maaliskuussa 2011 vaatii lukijoita tilaamaan verkkolehden. 10 uutista voi kuukaudessa lukea ilmaiseksi, mutta siitä eteenpäin on tilattava digilehti, joka halvimmillaan maksaa 15 dollaria kuukaudessa.
Samaan aikaan mediayhtiö Hearst kertoi saavuttaneensa merkittävän tavoitteen: yhtiön kustantamien aikakauslehtien digitaalisten versioiden tilaajia on yksi miljoona. Rajapyykki ylittyi maaliskuussa 2013. Miljoona tilaajaa parissa vuodessa on mahtava saavutus, mutta yhtiön digitaalisen liiketoiminnan toinen tunnusluku on vielä hurjempi:
Hearstin digitaalisten aikakauslehtien tilaajamäärä kasvaa yli 10% kuukaudessa.
Eniten digitaalisia tilaajia Hearstin valikoimista on Cosmopolitan-lehdellä.