Koska kaikki ovat Instagramissa, pitäisikö kirjailijoidenkin olla Instagramissa? Kirjojensa kera, tietenkin. Moni kustantaja on löytänyt sosiaalisen median ja Instagramin markkinointimahdollisuudet, mutta kuinka moni on julkaissut kirjan tässä selfie-palvelussa? Jason Sperling, joka on mainostoimiston luova johtaja päätti kirjoittaa ja julkaista kirjan nimenomaan Instagramissa. Näin hän sen toteutti.
Jason Sperling suunnitteli ja toteutti kirjastaan Look At Me When I’m Talking To You: Building Brand Attraction in an Age of Brand Aversion sarjan, jota hän julkaisee päivittäin yhden sivun kerrallaan. Valmis kirja on 160 sivua.
Digidayn haastattelema kirjailija kertoi motiivikseen halun näyttää miten yritykset voivat esitellä itseään ja tuotteitaan kuluttajille uudella tavalla.
Instagramissa kirja julkaistaan siten, että valokuvan paikalla on piirros tai animaatio ja ensimmäinen kommentti on kirjan teksti. Sen jälkeen seuraavat lukijoiden kommentit aivan normaalisti. Look at Me –kirja Instagramissa.
Jason Sperling saa kirjan tekemiseen apua kuvittajalta, joka laatii piirrokset ja animaatiot. Tähän asti julkaistuilla kirjan sivuilla on käyty ahkerasti asiakaskokouksissa ja pohdittu tuotepositiointia.