Television ja internetin media-aika 64% aikuisten mediakäytöstä USA:ssa

Markkinatutkimusyhtiö eMarketer on mitannut yhdysvaltalaisten aikuisten mediaan käyttämää aikaa ja mihin mediaan ajankäyttö kohdistuu. Televisio vie kirkkaasti suurimman siivun ajasta: 40 prosenttia. Internet on yhtä kirkkaasti toiseksi suurin media ajankäytöllä mitattuna. Yhteenlaskettu television ja internetin media-aika on peräti 64 prosenttia päivittäisestä media-ajasta.

eMarketer

Päivittäin mediaan käytetty aika on niin suuri, että täytyy ihmetellä missä välissä amerikkalainen aikuinen ehtii tehdä töitä tai nukkua. Yhteenlaskettu päivittäinen media-aika on nimittäin keskimäärin 11 tuntia 33 minuuttia. Se sisältää median saman aikaisen käytön, eli jos televisiota katsoessaan lukee sanomalehteä ja radiokin on auki, niin kaikki kolme lasketaan mukaan.

Yhdysvalloissa pelkkä mobiiliverkon kautta tapahtuva mediakäyttö – älypuhelimilla ja tableteilla musiikin kuuntelu, videoiden katselu, kirjojen ja lehtien lukeminen – saa enemmän ihmisten aikaa kuin sanomalehtien ja aikakauslehtien lukeminen.

Suomessa trendi on täsmälleen sama, mutta maltillisempi.
Hyvästi media kirjan kaavio

Vakaasti markkinaosuuttaan ja liiketoimintaansa kasvattavat televisio ja internet. Lehdistö kutistuu hiljalleen. Kaavio on lainattu Hyvästi media –kirjasta, josta löytyy aiheesta runsaasti lisää tietoa.

Categories Yleinen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *