Joskus ennen maailmassa oli yksi paikka, jossa stressaantuneet kansainväliset liikemiehet saattoivat levähtää muutaman tunnin. Se paikka oli taivaalla, lentokoneessa, mieluiten business-luokassa. Puhelin ei soinut, sähköposti ei kulkenut, kokous odotti vasta kun pääsi takaisin maan pinnalle. Monen muun lentoyhtiön ohessa Norwegian Air Shuttle on tarmokkaasti tarttunut tähän epäkohtaan. Lentoyhtiö tarjoa digitaalista viihdettä matkustajien mobiililaitteisiin ja sen lisäksi internet-yhteyden 10 kilometrin korkeudesta.
Lentoyhtiö Norwegianilla on jo 80 prosentissa lentokoneistaan langaton WLAN-yhteys. Matkustajat voivat kytkeytyä tietokoneillaan, tableteillaan ja puhelimillaan tähän langattomaan asemaan, jonka kautta Norwegian pystyy tarjoamaan heille yhteyden internetiin. Kovin nopea yhteys lentokorkeudesta maan pinnalle ei ole, mutta vähintään sähköpostit sieltä saa katsottua.
Vuoden 2013 alustaa Norwegian tarjoaa langatonta verkkoa hyödyntävän uudenlaisen viihdepalvelun lennoillaan. Matkustajat saavat viihdepalvelun käyttöönsä mobiililaitteillaan. Kytkeytymällä lentokoneen langattomaan verkkoon uusi palveluvalikoima avautuu matkustajille, jolloin he voivat valita juuri sen ohjelman tai lehden, jonka haluavat.
Lentokoneista löytyviä aikakauslehtiä kustantava Ink on yhdessä lentoyhtiön kanssa hanketta rakentamassa, joten ensimmäiseksi langattomana tarjotaan lehtiä. Musiikkia ja videoita on myös luvassa.
Lehtiä kustantava Ink aikoo myydä mainoksia sisältöihin, joita matkustajat pääsevät mobiililaitteillaan katsomaan, lukemaan ja kuuntelemaan. Lennoilla jaettavia lehtiä Ink ei aio lopettaa.
Miten stressaantuneen kansainvälisen liikemiehen käy lentomatkoilla tulevaisuudessa? Hän voi aluksi vältellä Norwegianin lentoja, mutta se ei pitkään auta muiden lentoyhtiöiden seuratessa perässä. Hän voi turvautua toiveajatteluun, että lentokoneen internet-yhteys ei toimisi, mutta viihdepalvelu toimisi lennon aikana. Siksi hän voisi jättää vastaamatta sähköpostiviesteihin. Ei, ei onnistu. Muutamassa vuodessa viimeinenkin rauhallinen keidas on mennyttä, mutta ehkä sekin on parempi kuin tyytyminen pelkkään lentoyhtiöiden omien aikakauslehtien selailuun.