Kirjakustantaja MacMillan luopuu laajojen sanakirjojen painetuista versioista kokonaan. Sanakirjojen elinkaari kuitenkin jatkuu verkossa digitaalisina versioina. MacMillan perustelee päätöstä kuihtuvalla paperisten sanakirjojen markkinalla ja voimakkaasti kasvavalla verkkotuotteiden markkinalla. Yhtiö on kokenut voimakkaan kasvun digitaalisissa tuotteissa vuodesta 2009 lähtien, jolloin se ryhtyi investoimaan MacMillan Dictionary –palveluun.
MacMillan Dictionaryn päätoimittaja Michael Rundell uskoo sanakirjojen löytäneen ideaalisen mediansa: ”Perinteinen kirjaformaatti rajoittaa voimakkaasti hakuteosten julkaisua. Kirjat ovat vanhoja heti kun ne on painettu. Myös tilaa on rajoitetusti käytettävissä, jonka vuoksi joudumme hankaliin kompromisseihin. Digitaalisella medialla voimme tehdä paljon enemmän yleisömme hyväksi.”
Painetut sanakirjat myyvät enää lähinnä Aasiassa ja Etelä-Amerikassa sellaisissa maissa, joissa englantia käytetään kakkoskielenä. Toisaalta esimerkiksi Etelä-Koreassa MacMillan myi kymmenen vuotta sitten 50 000 sanakirjaa vuodessa, mutta nyt myynti on vain murto-osa siitä.
MacMillanin tiedote painettujen sanakirjojen julkaisun lopetuksesta.